کد خبر 1644316
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه

درپی اقدام غیرمتعارف و غیرقابل قبول نماینده اعزامی افغانستان در عدم احترام به سرود ملی ایران، سرپرست سفارت این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق، درپی اقدام غیرمتعارف و غیرقابل قبول نماینده اعزامی افغانستان به کنفرانس وحدت اسلامی در عدم احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره دوم آسیای جنوبی وزارت امور خارجه صبح امروز سرپرست سفارت این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

رئیس اداره وزارت امور خارجه در این جلسه، ضمن تقبیح این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را در این باره اعلام کرد.

وی تاکید کرد: فارغ از بدیهی بودن ضرورت احترام میهمان به نمادهای کشور میزبان، ادای احترام به سرود ملی کشورها، یک رفتار شناخته‎شده بین‌المللی است، مضافا اینکه اقدام نماینده اعزامی افغانستان تناسبی با اهداف عالی مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی ندارد.

سرپرست سفارت افغانستان ضمن تاکید بر احترام ویژه کشورش برای جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: اقدام یادشده، عملی شخصی بوده و به‌هیچ وجه منعکس کننده نظر کشور متبوعش نیست.

وی افزود که مراتب را سریعا به کابل منعکس خواهد کرد.

مقام دینی افغانستانی شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی نیز امروز با انتشار پیامی تصویری، بر احترام کامل به جمهوری اسلامی ایران و اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرد و ضمن عذرخواهی بابت سوءتفاهم ایجاد شده گفت که به هیچ وجه قصد بی احترامی نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    5 5
    اخراجشون کنید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
    5 3
    بابا این اصلا نمی فهمه احترام چیه ایراد از وزارت خارجه خودمونه که هنوز نفهمیده این جماعت آنقدر عقب مونده اند که نه احترام سرشون میشه نه وحدت نه رفتار شناخته ‎ شده بین‌المللی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس